Buikgriep van mens naar hond?

Mijn vriend heeft nu 3 dagen buikgriep. Vanmorgen kwam ik beneden en had mijn hondje op 3 plaatsen in het huis gepoept, diarree. (hij is volledig zindelijk en kan alles makkelijk tot 11.30 uur ophouden na een nacht) Nu weet ik dat buikgriep besmettelijk is, maar kan het dan ook van mens naar hond gaan? En andersom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
30K

Antwoorden (6)

Ja buiken van mensen en honden zijn hetzelfde en dus ook de bacterien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb deze vraag ooit bij n dierenarts gesteld, ging toen wel over konijnen maar zijn antwoord was "nee, DIEREN zijn niet bevattelijk voor dezelfde virussen als n mens."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een link (slecht vertaald) waar je kunt lezen, dat dieren wel degelijk ziekten op de mens kunnen overdragen.
Zeker met kinderen moet je erg oppassen, maar ook volwassenen kunnen besmet worden.

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://kidshealth.org/parent/infections/skin/pet_infections.html
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan heel goed onze hond heeft het ook als wij het hebben gehad een gewone griep krijgt hij soms ook dan ligt hij 2 dagen slap in zijn mand. Wij geven hem dan OP ADVIES VAN DE DIERENARTS een halve paracetamol maar wij hebben dan ook een hele grote hond dus niet doen zonder te informeren bij de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt buikgriep , een griep is een virus.
Je hebt dierlijke virussen die voor de mens niet besmettelijk zijn en dit ook omgekeerd. Maar een virus kan muteren in een nieuwe virus dat bijvoorbeeld beide wel kan besmetten. Op die manier zijn er verschillende virussen in de loop der jaren dat zowel dier als mens kan besmetten. En soms kan een virus van dier op mens voor de mens zelfs nog dodelijker zijn dan voor het dier zelf.
Een virus is een vrij moeilijk beestje dat zichzelf kan muteren en zelfs samen muteren met een andere virus in wat nieuws. Daarom is het ook aan te raden jaarlijks een griep vaccinatie te laten zetten. Ook dat geeft geen 100% zekerheid omdat het altijd maar blijft muteren. Maar je bent wel restant tegen de meeste virussen. Dus om af te sluiten buikgriep kan dus van dier op mens en omgekeerd gaan. Groeten Ritchie

Toegevoegd na 22 seconden:
nog een linkje gevonden voor je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat word zoonose genoemd, je kunt wel degelijk virussen van dieren krijgen.