Hoe kun je het beste je vieze wisselgeld wassen?

Bij de viskraam krijg ik vaak vies geld terug en ook bij de andere kramen vertrouw ik het niet.
Is er verschil in de manier om briefgeld en muntgeld te wassen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht altijd dat alle geld vol bacterieën zat maar het schijnt mee te vallen:
http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2007/januari/Geld-is-niet-vies.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geld wassen ?
Was gewoon regelmatig je handen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon: zo snel mogelijk weer uitgeven!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou eerder iets doen aan de smetvrees
dan geld gaan wassen!
Daar is niet tegen op te wassen.
Het geld van die kramen is echt niet viezer dan
het geld uit een winkel.
Geld heeft nu eenmaal een snelle doorloop.

Het beste antwoord

munten kan je altijd goed in een zuur doen. het maakt niet uit wat voor zuur maar ik zal azijnzuur doen omdat je dt vaak wel in huis hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan natuurlijk ook je portemonnee per ongeluk in je broek laten zitten als die in de wasmachine gaat. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Handstoomreiniger pakken, munten en biljetten op een handdoek leggen en de spuit erover heen!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.redcoon.nl/B277192-K%C3%A4rcher-SC-952_Stoomreinigers?refId=bestlist
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is je portemonnee in een afsuitbare plastic zak stoppen en laten doorstralen door bijvoorbeeld Isotron in Ede.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de marktkraam een mobiel pinapparaat heeft, kun je het beste per bank betalen - maar als je toch overgeleverd bent aan contant geld; zo klein mogelijk betalen.
Heb je muntjes op zak, betaal dan gepast. Zorg dat je zo min mogelijk wisselgeld terugkrijgt. Een gemiddeld bankbiljet bevat evenveel bacteriekolonies per vierkante centimeter als een wc-bril, dus als je kunt voorkoment dat je papiergeld terugkrijgt is dat meegenomen.
Muntjes vormen minder risico, omdat een glad metalen oppervlak geen prettige leefomgeving is voor een bacterie - en bovendien kun je ze thuis in een pannetje kokend water gooien om de boel te steriliseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat valt allemaal best mee. http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2007/januari/Geld-is-niet-vies.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@momo; Die link staat ook al als reaktie op de vraag... mar dat was de vraag niet :P