Hoe krijg ik mijn zoontje van 6 maanden aan de slaap?

Het is half 1, ik val om van de slaap, maar zoontje wil niet slapen. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (11)

Probeer een rustig melodietje te vinden op youtube of zet een vermakelijk dvdtje op, dat zijn de 2 selste maiere voor ee babytje om in slaap te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoort tegenwoordig weer heel veel over het inbakeren van een baby.
Baby's houden zichzelf wakker, voelen zich niet veilig, maar wel als ze wat strakker ingepakt worden.
Je kunt dat zelf doen/leren, maar hier is een site
over die puckababy.
http://www.puckababy.com/nl?gclid=CKrF6anlmKsCFcOJDgodZ2ELxg

Verder is het natuurlijk afhankelijk van heel veel factoren.
Welke voeding krijgt hij. Weet je zeker dat het genoeg is.
Als je borstvoeding geeft: gewoon aanleggen, misschien heeft hij een inhaaldag.
[[Oh dat was zo fijn aan borstvoeding: altijd de beste troost bij de hand. ]]

Speentje helpt misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Speen is heilig bij mijn zusje, kan zeker helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ssst. Hij slaapt al. Thanks voor de tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inbakeren op de leeftijd van 6 maanden is niet meer verstandig en kan zelfs onveilig worden doordat het kindje dan al kan gaan draaien op de buik en moeilijk terug kan draaien, niet meer doen dus. Fijn dat hij slaapt nu :)
Wat bij mijn zoon heel goed hielp was gewoon meer voeding geven. Maak gewoon een fles melk extra. Verder zou hij nog een boertje kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig probleem laat je zoontje tv kijken bij jou op schoot of als hij al kan zitten in een stoeltje.Of ga douchen met hem.Inmiddels hoop ik wel dat jullie al slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rij eens met de baby aan boord van de auto een blokje om met de verwarming lekker hoog ,deden we vroeger ook met ons dochtertje bij ons ging het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet waar jij je zoontje overdag laat slapen... maar wat bij mij hielp was om de kleintjes overdag lekker beneden in de box te laten slapen alleen rond een uur of 1 even in hun bed/ of lekker naar buiten in de wagen en 's avonds lekker op bed te leggen.

verder hielp het ook om ze niet continu te laten slapen maar ze lekker bezig te houden door zelf lekker met ze te spelen en anders lekker met babygym of iets degelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar tips die kunnen helpen om een baby te laten slapen.
-Geef voldoende laatste voeding, maar ook weer niet te veel. met een te volle buik slaapt niet lekker. Laat hem goed boeren.
-Niet te veel knuffels in bed. Een knuffel is voldoende.
-Zorg dat hij niet overprikkeld raakt voor het slapen gaan. Zijn hoofdje moet rustig zijn. Dus niet in de buurt van de tv, of in elk geval geen harde muziek, of drukke onrustige beelden.
-misschien is hij toe aan wat korter slapen overdag. Dan is hij 's avond wat meer moe als hij naar bed gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hem veel laten rennen door het huis. dan word hij vanzelf moe(:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef je kleine 's avonds een ontspannen badbeurt met iets van lavendel. Worden ze lekker snoezelig en loom van.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://babyslaapgids.nl/ voor leuke tips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn zusje hielp het inbakeren erg goed, zo werd ze veel rustiger en al die spastische beweginkjes worden dan een beetje tegengehouden.