Hier kun je er alles over vinden!

Benen scheren doe je zo!

Mooie gladde benen willen we allemaal, en zeker als het mooi weer is. Om de ongewenste haartjes te verwijderen kun je kiezen voor scheren met een scheermes (nat scheren) of met een scheerapparaat (droog scheren). Het lijkt zo eenvoudig, maar met onze tips zien je benen er nog verzorgder uit.

Klik op de link beneden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste kun je dat in bad doen of onder een warme douche (wel zo prettig als je kunt zitten), zodat je huid een beetje voorbereid is. Dan met scheerzeep (speciale voor vrouwen, maar die voor mannen werkt ook prima) insmeren, en met een goed scherp nieuw mesje (hoeft geen hele dure te zijn) scheren maar.
Het mesje zit, zeker als je niet zo vaak scheert HEEL snel verstopt. Dus na ongeveer elke haal het mesje spoelen (daarom is in bad zo handig) en dan de volgende haal.
Na het scheren nog even lekker insmeren met het een of ander )bodylotion ka, maar iets als Nivea is ook prima) en je kunt er weer een week of wat tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste onder de douche: eerst ervoor zorgen dat je benen goed nat zijn van warm water. Dan stap je naast de douche, en smeer je een been in met scheergel voor de gevoelige huid. Gebruik een goede kwaliteit scheermesje.

Laat de scheergel even intrekken, dat scheelt echt met irritatie achteraf.

Dan ga je scheren. Het handigste is als je je voet ergens op kunt zetten, bijvoorbeeld de rand van een bad of WC. Of anders gewoon een krukje. Scheer met de haargroei mee, dus van knie naar enkel. Spoel je mesje vaak af, en ga niet te vaak over hetzelfde stukje huid. Vergeet ook niet dat er ook haar groeit op de áchterkant van je kuiten.

Ben je klaar, spoel dan het been af, en herhaal de behandeling voor het andere been.

Tot slot droog je je benen door zachtjes met een handdoek te deppen, niet te wrijven. Vooral de eerste keren dat je scheert, kan de huis wat geïrriteerd raken. Dat kun je (deels) voorkomen door je benen nog voordat ze helemaal droog zijn in te smeren met een bodymilk/gel speciaal voor na het ontharen. Die bestaan ook in varianten die claimen de haargroei te vertragen, bijvoorbeeld van Etos eigen merk.

Een laatste tip: ga niet net vers geschoren in de zon zitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik scheer mijn benen altijd in bad of onder de douche, scheergel gebruik ik nooit.
Ik smeer mijn benen gewoon in met douche of badgel.
Af en toe doe ik er een bodylotion op na het douchen, en dan zijn ze echt superzacht.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik gebruik altijd het scheermesje van mijn man. Vroeger die van mijn vader :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheergels zijn minder uitdrogend dan gewone zeep en ze verstoppen je mesjes niet zoals zeep wel kan doen. Scheergels zoals die van SatinCare werken vochtinbrengend en maken de haartjes zacht zodat ze gemakkelijker af te scheren zijn. Je mag alleen scheren tot net boven de knie.
Dat is een persoonlijke keuze. Door te scheren groeit je haar niet dikker, donkerder of sneller terug. Het groeit echter wel terug dus je moet de plekjes die je eenmaal geschoren hebt altijd blijven scheren. Kijk goed in de spiegel en beslis zelf waar je je wilt scheren. Het gaat erom dat jij je goed voelt in je vel.
Kan ik mezelf scheren zonder water als ik haast heb?
Dat raden we niet aan! Water is essentieel voor een glad en comfortabel resultaat. Het maakt de haartjes zacht en helpt het mesje beter over je huid te glijden. Als je haast hebt, probeer dan Venus Breeze®—met ingebouwde scheergelkussentjes. Zo kun je jezelf supersnel en gemakkelijk scheren zonder dat je aparte scheergel nodig hebt.